Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy
Vilac Moje první šachy

Vilac Moje první šachy

Barevné šachy jsou klasika mezi deskovými hrami, přesto toto provedení je výjimečné svým designem. Dřevěné atraktivní zvířátkové figurky na barevné šachovnici upoutají pozornost dětí od 6 let.

Naučte děti hrát "královskou hru", která rozvíjí jejich logiku a soustředěnost.

expand_more Více informací

Skladem 1 ks

Vilac
DD0195
V7721
3048700077219

Barevné šachy pro nejmenší s dřevěnými figurkami zvířat. 

Figurky jsou uloženy v látkovém pytlíku.

Rozměr balení: 32x32x4 cm

Rozměr šachovnice: 30x30 cm

Věk: 6+

Obsah: herní plán, 16 černých a 16 bílých šachových figurek, bavlněný pytlík

Návod ke hře:

  • Startovní pozice:

Na začátku hry se dílky rozestaví jako na obrázku č. 1, který naleznete v originálním návodu v balení.

Král vždy stojí na poli E, královna na poli D. Začíná bílý hráč, poté se hráči na tahu střídají po jednom tahu. Hráč se nikdy nemůže svého tahu vzdát. Žádným tahem se figurka nesmí přesunout na políčko, na kterém již stojí jiná figurka stejné barvy. Figurky se pohybují vždy na prázdná místa, výjimkou je jen braní soupeřovy figurky. V tomto případě hráč postaví svou figurku na místo vzaté figurky soupeře. Jezdec je jediná figurka, která může přeskakovat ostatní figurky.

Braní soupeřovy figurky spočívá v tom, že se tato figurka odstraní políčka a na stejné políčko se postaví figurka, která ji vzala.

Cílem hry je dát šach-mat králi oponenta.

Šach nastává, když nějakým tahem napadnete soupeřova krále, tzn. přesunete figurku tak, že by potenciálně příštím tahem mohla krále brát, tomuto se říká šach. Pokud taková situace nastane, je soupeř povinen hrát tak, aby tuto hrozbu odvrátil. Např. táhnout králem na políčko, které není napadeno nebo před krále postavit jinou figurku a tím odvrátit útok nebo napadající kámen sebrat.

Pokud neexistuje žádný tah, který by vyhovoval pravidlům, znamená to mat neboli šach-mat, tzn. konec hry a vítězství hráče, který dal mat. Podle pravidel se figurka krále nedá vzít, při šach-matu se proto pokládá ležmo na hrací desku.

  • Jak se pohybují jednotlivé figurky:

Hra je zajímavá tím, že se každá figurka pohybuje jinak.

  • Král: Může se pohybovat o jedno políčko do všech směrů, samozřejmě ne na políčka, která jsou ohrožována figurkami spoluhráče. Dva králové nikdy nemohou být na sousedních polích. Cílem hry je dát šach králi protihráče. Král nemůže být nikdy vzatý. Pokud některý hráč napadá oponentova krále, musí ho upozornit vyřknutím slova “šach”.
  • Dáma: Je nejsilnější figurkou, protože se může pohybovat do všech stran, o libovolný počet polí. Nesmí při tom ale přeskočit jinou figurku.
  • Jezdec: Jezdec se nepohybuje v přímce, jako ostatní figurky, ale z jednoho políčka na druhé, ve tvaru písmena L. Může přeskakovat vlastní i oponentovy figurky. Při pohybu se nejprve posune o dvě políčka dopředu, dozadu, doleva nebo doprava a poté o jedno políčko doleva, doprava, nahoru nebo dolů, aby tak okopíroval svým pohybem písmeno L. Nikdy však diagonálně. Viz obrázek v návodu.
  • Střelec: Pohybuje se a bere figurky v diagonálách. Může se pohybovat o kolik polí chce, ale při každém tahu jen v jednom směru. Nesmí přeskakovat figurky. Z pohybu po diagonálách vyplývá, že žádným tahem nelze změnit barvu políčka, na kterém střelec stojí.
  • Věž: Pohybuje se horizontálně a vertikálně v jakékoliv vzdálenosti. Ze svého políčka se může přesunout na takové, které je buď ve stejné řadě nebo stejném sloupci. Nesmí však přeskočit žádnou figurku, která by stála v cestě.
  • Pěšec: Pohybuje se o jedno políčko vpřed, kromě prvního tahu, kdy se může, pokud chce, posunout o dvě políčka vpřed. Pěšec se pohybuje pouze vertikálně, výjimkou je braní soupeřových figurek, tehdy se pohybuje diagonálně, jako střelec. Vždy však o jedno políčko. Jakmile se pěšec dostane na 8. políčko – soupeřovu základnu, musí se "proměnit" v jinou figurku, dle rozhodnutí hráče, a to v takovou figurku, která byla vzata soupeřem. Královna je nejlepší volbou, pokud již byla vzata.
Určení
Pro holky
Pro kluky
Věk
Od 6 let
Od 9 let
Hra, hračka, tvoření, kniha
Hra
Typ her
Deskové hry

Vilac

Již více než 100 let plní značka Vilac dětské sny. Společnost Vilac sídlí hluboko v srdci pohoří Jura, obklopena horami, jezery a lesy. Tato francouzská společnost vyrábí od roku 1911 dřevěné hračky v klasickém, starodávném stylu s moderními barvami a vzory. Hračky Vilac jsou jedinečné, nikdy nevyjdou z módy a dokáží okouzlit všechny generace. Dřevěné hračky Vilac vzbuzují vášeň i o 50 let později, když jako dospělí náhodou najdete v podkroví hračky, které jste jako děti milovali. V nabídce značky Vilac najdeme oblíbené magnetky, motorické hračky, deskové hry a hlavolamy, puzzle, dřevěné stavebnice a kostky, doplňky dětských kuchyněk a prodejen, dětské hudební nástroje, venkovní hry.

Detail značky a ostatní produkty

Další varianty produktu

Další produkty této značky

Hodnocení (0)

Tento produkt zatím nikdo nehodnotil, buďte první!